Kamis, 19 November 2015

Sciatica dan Lower Limb Pain

Sciatica dan Lower Limb Pain

Saraf terbesar dan paling lama di dalam badan adalah saraf sciatic. Apabila saraf sciatic menjadi radang, ia dikenali sebagai sciatica a. Penghidap Sciatica paling biasa akan mempunyai kesakitan yang teruk di sepanjang laluan saraf sciatic, ke belakang kaki, paha, betis dan bahkan ke buku lali, kaki dan jari kaki.

Apa Sciatica?

Kadang-kadang sakit sciatic dapat dirasai di bahagian pinggang, depan atau dua belah kaki, atau dalam kedua-dua kaki. Jenis-jenis sensasi berasa berbeza daripada sakit, kesemutan, membakar, pin dan jarum, prickling, kelembutan, atau sensasi merangkak. Tidak kira, sakit sciatica boleh melumpuhkan. Mana-mana postur, atau kedudukan, termasuklah duduk, berdiri, berjalan, menukarkan, membongkok, atau tidur mungkin sukar untuk mustahil.

Kiropraktik dan Sciatica

Penjagaan kesihatan Chiropractic telah terbukti mempunyai keputusan yang amat positif bagi berjuta-juta orang dengan sciatica. Pelarasan tulang belakang telah diperbetulkan juta duri berfungsi dan dapat mengurangkan penderitaan sciatica dan juga membolehkan pesakit untuk mengekalkan kesihatan keseluruhan dan kesejahteraan. Ramai penghidap sciatica mendapati penjagaan kesihatan Chiropractic mereka lebih hebat ke atas ubat-ubatan, pembedahan dan daya tarikan.

Oleh kerana badan kita direka untuk tidak berasa segala-galanya yang berlaku di dalam diri kita, ia adalah perkara biasa untuk mempunyai masalah saraf lain dalam organ-organ dalaman lama sebelum kita mengalami kesakitan. Saraf yang sama yang membentuk saraf sciatic juga mengawal fungsi untuk kawasan-kawasan seperti pundi kencing, usus dan kawasan pembiakan. Chiropractic pesakit penjagaan kesihatan sering menyebut bahawa kawasan-kawasan berfungsi dengan lebih baik selepas pelarasan kiropraktik.

Kiropraktor perasan bantuan yang mendalam untuk penghidap kronik. Ia tidak pernah terlambat untuk menikmati kesan positif Chiropractic penjagaan kesihatan ini boleh tawarkan. Jangan tunggu. Tempah dalam pemeriksaan tulang belakang hari ini.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar