Kamis, 19 November 2015

Jenis-jenis Rawatan magnet

Jenis-jenis Rawatan magnet

Rawatan magnet boleh menjadi amat berkesan apabila digunakan untuk merawat pelbagai jenis penyakit. Magnet boleh membuat keajaiban apabila diambil bekerja dengan betul. Ini adalah mengapa ia adalah sangat penting bahawa anda mengetahui maklumat sebanyak mungkin tentang teknik ini sebelum benar-benar bermula meletakkan ia ke dalam amalan.

Salah satu perkara penting yang perlu diketahui ialah untuk menjadi mampu mendapatkan keputusan yang betul apabila menggunakan terapi magnet ini adalah hakikat bahawa dua jenis utama terapi: terapi magnet tempatan dan terapi magnet umum.

Terapi magnet tempatan (MT) mengandaikan penggunaan kuasa magnet pada kawasan-kawasan tertentu di dalam badan manusia, biasanya kawasan di mana pesakit merasakan ketidakselesaan atau kawasan-kawasan di mana penyakit itu terletak. Kedua-dua permohonan magnet yang mungkin dalam kes rawatan tempatan, yang bermaksud bahawa rawatan boleh dilakukan sama ada dengan salah satu daripada dua magnet Selatan atau Kutub Utara atau kedua-duanya Selatan dan Poland Utara pada masa yang sama. Peralatan yang paling banyak digunakan dalam MT tempatan yang tinggi, sederhana dan rendah magnet kekuatan, pasangan utama magnet bipolar, lumbar dan tali pinggang pangkal rahim, rantai dan gelang magnet, topi lutut dan butang kecil magnet untuk aplikasi pada titik akupuntur.

Ketua MT digunakan dalam kes-kes apabila penyakit itu pada tidak terletak di bahagian tertentu badan, tetapi sebaliknya memberi kesan dan ia tersebar di seluruh badan. Penyakit seperti kencing manis, jangkitan saluran kencing dan penyakit sistemik adalah beberapa contoh keadaan yang mesti dirawat dengan menggunakan jenis ini MT. Terapi magnet umum melibatkan meletakkan magnet pada tapak kaki dan di tapak tangan dan meninggalkan menceroboh tenaga seluruh badan. Sebab yang mana magnet diletakkan pada tapak kaki dan tapak tangan adalah bahawa bahagian-bahagian badan yang mempunyai hubungan langsung dengan otak, jantung dan hampir semua organ-organ yang lain, dengan itu tenaga yang mendapat lebih mudah di mana ia diperlukan. Dalam beberapa rawatan umum, air magnet juga digunakan, supaya tenaga magnet boleh menembusi badan yang lebih baik.

Jadi, sebelum memulakan rawatan menggunakan kuasa magnet, menilai penyakit anda dan lihat jika ia adalah tempatan satu atau satu yang tersebar di seluruh badan dan menurut keputusan penilaian anda memilih jenis MT yang bekerja lebih baik untuk anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar