Kamis, 19 November 2015

Bagaimana untuk meringankan ketidakselesaan yang Toddler sembelit

Bagaimana untuk meringankan ketidakselesaan yang Toddler sembelit

Ibu bapa sentiasa peduli dengan melihat anak-anak mereka mendapat sembelit. Ia agak mengecewakan untuk menyaksikan anak kecil sembelit menangis tentang azab sembelit. Adalah perkara biasa untuk berasa maaf untuk kanak-kanak kecil kami terutamanya jika mereka tidak dapat meluahkan sepenuhnya apa yang mereka benar-benar rasa. Kami mendapatkan ubat-ubatan tertentu hanya untuk menenangkan kanak-kanak kecil dan menghentikan kesakitan yang mereka rasa disebabkan oleh sembelit. Walau bagaimanapun, kebimbangan kami tidak hanya berakhir di situ. Kami juga takut berulang seperti gangguan. Ia tidak memerlukan seorang saintis roket untuk mengelakkan sembelit. Terdapat beberapa perkara mudah yang boleh menyimpan sembelit pada jarak yang selamat.

Perkara-perkara penghidratan

Banyakkan minum anak kecil anda air dan jus buah-buahan setiap hari. Menjaga mereka terhidrat akan mencegah sembelit daripada berlaku. Ia juga akan mengepam bahan buangan daripada badan dan membantu mengawal pergerakan usus. Kekurangan cecair terbukti di atas najis anak kecil anda kerana mereka cenderung untuk menjadi keras dan kering. Minum jumlah yang cukup cecair akan melembutkan najis.

Peraturan Fiber

Memberi makan kepada anak anda dengan buah-buahan dan sayur-sayuran dan memastikan bahawa anda tidak mengupas kulit luar kerana ini adalah sumber utama nutrien yang diserap ke dalam aliran darah. Buah-buahan ini mengandungi cecair dan serat yang membantu pergerakan usus anak anda.

Banyak Latihan

Sama seperti orang dewasa, ia juga penting bahawa anda membiarkan anak kecil anda melibatkan diri dalam aktiviti fizikal yang akan memastikan dia aktif semua sepanjang hari. Usus akan menjadi biasa jika anda memperuntukkan 30 minit senaman setiap hari. Anda juga semakin meningkat pertahanan anak anda daripada penyakit dengan menguatkan sistem imun anak anda.

Buah-buahan dan sayur-sayuran adalah sumber serat tetapi anda juga perlu memperkenalkan anak anda makanan berserat lain seperti bijirin, beras perang, roti gandum, granola oat dan makan. Anda boleh memasukkan makanan ini dalam hidangan mereka. Jika anda akan untuk memberi makan kepada anak kecil anda dengan oatmeal, pastikan anda mencampurkannya dengan buah-buahan dan sayur-sayuran dihiris untuk menambah rasa yang lebih kepadanya. Anda juga boleh menambah prun untuk oatmeal kerana ini terbukti sebagai julap semulajadi.

Anda tidak perlu membeli ubat atau julap hanya untuk merawat sembelit anak anda. Remedi untuk anak kecil sembelit boleh didapati di rumah anda sendiri. Mengurut perut anak anda dan memberinya mandi hangat juga akan membuat dia berasa selesa. Anda boleh berunding dengan pakar pediatrik anda jika anak anda sudah mengalami sembelit kronik.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar